Thursday, December 15, 2011

cinta PADA orang yang mencintai kita

Hmmm ,orang kata ,lebih baik cari orang yg mencintai kita ,dari kita mencintai seseorang kn ?
sebab ,kalau kite mencintai die pon. mcm la die mencintai kite kn,mcm la die akn syg kte kn???"mcm la de akn layan kte dengan baik kn ?? kte je ptot buat semue tuh kn? tp sesorang itu akn buat ape yg kite buat jgk ke KAWAN?? hmm ,tk smue akn buat ape yg kte buat kn . .!! .lebih baik trima cinta dri seseorang yg betol mencintai kte kn? lebih baik terima org yg sayang kite .mungkin setiap mase die akn sayang kte kn?tape la. bg aku .ckup la aku mencintai sesorang itu daripada aku mencinta seseorang untuk main2 kn ? .Alaaahh , skarang kn senang ,dh jmpe yg BARU ,yg LAMA msti seseorang itu akn melupakn nyer .tapi ,ingat lah , yg LAMA lah bnyak memahami korg .bnyak memberi erti pada korg .yg LAMA jugak la faham isi hati korg . tpi aku bukan la nk cter pasal putus cinte ke ape .tpi nk bg korg tahu , yg lebih baik terima ORANG YANG MENCINTA KITA . .kn ? nie bru betol .

Friday, November 4, 2011

Jangan terlalu mencari yg SEMPURNA


Jika kamu memancing ikan... Setelah ikan itu terlekat di mata kail, hendaklah kamu mengambil ikan itu... Janganlah sesekali kamu LEPASKAN ia semula ke dalam air begitu saja.. Kerana ia akan SAKIT oleh kerana bisanya ketajaman mata kailmu & mungkin ia akan MENDERITA selagi ia masih hidup. 


Begitulah juga...setelah kamu memberi banyak PENGHARAPAN kepada seseorang... Setelah ia mulai MENYAYANGIMU, hendaklah kamu MENJAGA hatinya... Janganlah sesekali kamu meninggalkannya begitu saja... Kerana dia akan TERLUKA oleh kenangan bersamamu, & mungkin TIDAK dapat MELUPAKAN segalanya selagi dia mengingatmu... 

Friday, August 5, 2011

the CYTOPLASM and ORGANELLES





huh !!! akhirnya siap pun assignment group aku ! hehehe ,lepas nie tayah la nak pening sangat ! hehehe dah la bnyak lagi assignment yg nk di siap kan ,tapi assignment yg nie jugak siap cepatt ! haha .ape yang penting ???? "kerjasama"hehehe 
 ,,, lawa tak ?? hahhaha !! okay la kan dari tak jadi ! hehhe ! :) -senyum lebar-

Thursday, August 4, 2011

jatuh tingkat 80 ???


Seorang wanita cantik dan seksi terjatuh dari tingkat 80 sebuah
bangunan.Sampai jer di tingkat 70, seorang lelaki Inggeris berjaya
menyambutnya.

Wanita : Terima kasih, anda telah menolong saya...

Lelaki Inggeris : Sama2, tapi anda harus membalas budi...

Wanita : Bagaimana?

Lelaki Inggeris : Tidur dengan aku....

Wanita : Tak guna, kau ingat aku pelacur?! Tidak!!

Lelaki Inggeris : Baiklah kalau begitu...

Lelaki Inggeris itu melepaskan semula wanita itu.
Di tingkat 50, seorg lelaki Perancis berjaya menyambut wanita itu.

Wanita : Terima kasih, anda telah menolong saya...

Lelaki Perancis : Sama2, tapi anda harus membalas budi...

Wanita : Bagaimana?

Lelaki Perancis : Tidur dengan aku...

Wanita : Tak guna!! Aku tak mahu!

Lelaki Perancis : Kalau begitu, tak guna aku selamatkan kamu...

Lelaki:Perancis itu melepaskan semula wanita itu.

Dari tingkat 50,40.. dan 30,tidak ada sesiapa pun yang
dapat menangkap wanita itu. Wanitaitu mula ketakutan dan berharap,
jika ada orang yang menyelamatkannya, dia tidak lagi kisah jika terpaksa
tidur dengan orang tersebut. Akhirnya di tingkat 20, seorang lelaki Arab berjaya
menyambut wanita itu.

Belum sempat lelaki Arab itu bersuara, wanita itu terlebih dahulu
berkata-kata...

Wanita : Terima kasih, anda telah menolong saya.. Sebagai membalas
jasa, saya akan tidur dengan anda.

Lelaki Arab : Astaghfirullah..
(lalu melepaskan semula wanita itu kerana terkejut..)


Monday, August 1, 2011

fall in love .

uihhh ! HAHA, tiba masa nya aku jatuh cinta kembali .opppsss ! bukan jatuh cinta dengan gadis2 ! haha .jatuh cinta dengan keadaan di shah alam .hee ,dengan keadaan kawan2 yang baru ! wahhhh ! best jugak kan rasa mcm nie ,selama nie tak pernah rasa mcm nie pon .tp dh stiap hari aku buat bnde yang sama kat sini .rasa nya best pulak dduk kat shah alam nie .hehe ! ada masa lepak-lepak ,melawak dalam rumah ,siap main skate lagi dalam rumah nie ,ingat skatepark ke ?????? hahha ! ape daaa .satu lagi weyh . dh laa dekat ngn tasik kan? waa ! aku ni jenis suka dengan bnde2 mcm nie ,sungai la ,tasik la .pantai la .semua laa ... hehe . .kadang , petang2 jalan ngn kawan2 ,lepak2 sambil makan aiskrim wOww !!! .nak2 time mengorat KURA-KURA ,wahh ! dh la kura-kura tuh comel .konon2 jinak dengan kami la yer ?mentang2 kami bagi jagung & roti ! huh ! mujur la binatang tuh tak boleh cakap ,kalau boleh cakap .dah lama aku bercinta dengan kau je kura-kura oiiiii .kau jenis tade perasaan kan ?haha ! taw rembat makanan kami bagi je ! haha .
kalau la boleh bela kau kan best ??? tapi tanak arh yg dah besar (tua krepott ) nak yg bayi punya (kecil la ) comel cket kann ???? heee ! -love -


Oh penyakit !

Ohok3 !! HAHA. opss ! mana batuk daa ,ish ! silap .hee ! Alhamdulillah .skg nie batuk aku dah kurang 3minggu tuh ! bukan sekejap !,hehe ! mujur la ubat batuk nie ade tika aku dalam kesakitan ! lepas nie tayah dah la nak hadap ubat batuk nie lagi .hehe

Monday, June 20, 2011

oh KAWAN !!

 DEWAN PEPERANGAN
SAHABAT :|


oiii smue sahabat sayo !!! ,mungkin time tuh last kite lepak2 mcm tuh kan ?lepas nie smue dh tak thu ke mane hale tuju ! hee (,konon belaja la sgt kn ?? ) HAHA ! ade no hp pon ,bukan slalu contact pon .semua busy !
 ajak lepak-lepak kat luar pon dh susah , ,masing2 sibuk dgn hal sendiri ! ape la weyh ! ,mne mu smue hah2 ?
haha ! dh mula rindu plk dahhh ,ayoooo.. tape ,ade mase kite dpat jumpe balik ,lepak2 balik ,gurau2 balik ! arghhhh ,best pulak la zaman skola nie ! dlm kelas bnyak je gosip2 ! kalah awek2 kelas kami ! haha ,,harap semua dlm keadaan baik la kn . ,? huh ! :(




Friday, May 20, 2011

CINTA langit Dan laut...

Dahulukala, langit dan laut saling jatuh cinta. Mereka saling
menyukai di antara satu sama lain. Oleh sebab sangat sukanya laut
terhadap langit, warna laut sama dengan warna langit. Oleh sebab
sangat sukanya langit terhadap laut, warna langit sama denga warna
laut.

Setiap senja datang, si laut dengan lembut sekali membisikkan kata-
kata `Aku Cinta Padamu’ ke telinga langit. Setiap kali langit
mendengar bisikan penuh cinta laut terhadapnya, langit tidak
menjawab apa-apa , hanya tersipu-sipu malu dengan wajah kemerah-
merahan.

Suatu hari, datanglah awan. Melihat kecantikan si langit, awan terus
jatuh hati terhadap langit, bak cinta pandang pertama. Tetapi tentu
sahaja langit hanya setia mencintai laut. Setiap hari, langit hanya
mahu melihat laut sahaja. Awan berasa sedih tetapi ia tidak berputus
asa mencari cara dan akhirnya mendapat satu akal. Awan mengembangkan
dirinya seluas dan sebesar mungkin serta menyusup ke tengah-tengah
di antara langit dan laut. Ia berusaha menghalangi pandangan langit
dan laut terhadap satu sama lain.

Laut berasa marah kerana tidak dapat melihat langit. Laut
mengeluarkan gelombangnya bagi mengusir awan yang mengganggu
pandangannya. Tetapi tentu sekali usahanya tidak berhasil. Lalu
datanglah angin yang sejak dulu mengetahui hubungan cinta langit dan
laut. Angin berasakan perlu membantu langit dan laut menyingkirkan
awan yang mengganggu perhubungan mereka yang sekian lama terjalin.

Dengan tiupan keras dan kuat, angin meniup awan. Lantas terpecah-
pecahlah awan menjadi berselerak ke banyak bahagian, sehingga ia
tidak berupaya lagi melihat langit dengan jelas dan tidak mampu lagi
untuk mengungkapkan perasaannya terhadap langit. Kerana rasa
terseksa menanggung perasaan cinta yang menggunung tinggi terhadap
langit, awan menangis sedih.

Hingga sekarang, kasih antara langit dan laut tidak dapat
dipisahkan. Kita juga dapat melihat di mana mereka menjalin kasih.
Setiap kali memandang ke hujung laut, di mana ada garisan horizon
yang menemukan langit dan laut, di situlah mereka sedang berpacaran.

Friday, March 18, 2011

aktiviti terbaru :D cuti kerja ! so ??

(2). yeah ! kali nie pic kat damansara kuantan :D hehe .nie pic bru lagi .mentah lagi katakn. nie time g mncing tdi .org duk mncing .aku duk amek pic .hehe .tasik nie comel ! haha .suke plak aku tmpat nie .tp ikan gile2 smbong .aku nk mncing ko je .smbong bukan main lagi .mcm nak ngorat dye plak .:D werkksss!! HAHA

Saturday, February 12, 2011

hobi dari zaman kecilan ! RM400


meh aku start satu topic baru...aku mmg memendam perasaan untuk memiliki satu rc car sejak ku masih kanak-kanak  lagi...berikutan takde duit dan keadaan tidak mengizinkan,aku mampu skodeng dari jauh je rc ! hee , ney hanya gambar hiasan ! ckup bulan ney .aku bru lpas ambek .duit dah ade .tapi ?mau beli yg lebih power lagi .heee!!