Sunday, April 1, 2012

3 Sebab Utama Merokok Itu BAGUS.


Menyesal nya  ! kalu aku tahu boleh jd macam nie ,huh ! hahahhhaa. yang lepas biarkan , hidup bebas tanpa ROKOK ok.

" HIDUP BIAR SELALU SIHAT "

Merokok itu BAGUS sebab :
  • Dapat janakan pendapatan terhadap negara - Katakan harga rokok sekotak RM10,RM5 untuk tax dan seorang beli sekotak rokok harga RM10 sehari.RM5(tax) x 365hari = RM1825.Katakan20juta rakyat Malaysia hisap rokok.So, RM 1825 x 20 juta orang = RM36 000 billion. *aku main agak ja ni*.Nampak tak permainannya?Sebab tuh lah kerajaan cuma mampu buat kempen segala benda ja TAPI dorang tak banned rokok.Keh3!

  • Boleh jadi HERO - Sebab korang sanggup mati untuk negara kan.Yalah berkorban sanggup menghadapi segala macam penyakit demi menyumbang kepada ekonomi negara kan.Sanggup bakar duit demi ekonomi negara kan.Bagus lah tuh.

  • Lepas mati pon boleh berkhidmat lagi - Sebabnya bila korang mati cepat nanti boleh la badan2 korang tuh disedekahkan untuk student medic kan.Yalah dorang kan kekurangan mayat untuk nak praktis bedah2.Tak pon boleh juga donate organ korang untuk orang yang memerlukan. Tapi tak semua .haha ,jangan pegi bunuh diri pulak yer ! Terima kasih kerana membaca. (y)

No comments: